Model Renault Zoe má problémy se systémem R-Link
Elektromobil Zoe dorazí do evropských showroomů až v roce 2013. A to i přesto, že společnost Renault v tiskové zprávě uvedla začátek prodeje modelu již na konci letošního roku. Důvodem jsou problémy s multimediálním systémem R-Link.
Ten má v reálném čase poskytovat informace o autě, jako je například využití baterií. Problémy se systémem se mají týkat pouze Zoe, ostatní modely s R-Linkem potíže nemají. Ceny Renaultu Zoe na francouzském trhu začínají na částce 15.700 Euro včetně daně (zhruba 400.000,- Kč), a to po odečtení daňové pobídky ve výši 5.000 eur. V blízké době má ale tento příspěvek vzrůst na částku 7.000 eur. Zvýšením podpory vozů s alternativním pohonem chce francouzská vláda zvýšit poptávku po nových automobilech. K pohonu Renaultu Zoe slouží elektromotor o výkonu 65 kW (88 k) a točivém momentu 220 Nm.
Elektrickou energii dodávají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 22 kWh. Díky rychlonabíjení, které bylo používáno i během rekordní jízdy, je 80 % kapacity baterie možné dobít za méně než 30 minut. Na jedno nabití Zoe ujede až 210 kilometrů, i když samotný Renault dodává, že v závislosti na podmínkách se může dojezd zkrátit na 150, nebo dokonce i na 100 kilometrů. Čtyřmetrový hatchback je schopen dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Renault plánuje, že ročně vyrobí až 150 tisíc exemplářů tohoto elektromobilu. Automobilka chce, aby se elektrické modely staly více mainstreamové než dosud. Už nyní Renault prodává elektrické verze sedanu Fluence a dodávky Kangoo, v prodeji je rovněž dvoumístné elektrické vozítko Twizy. Renault a Nissan předpokládají, že 10 % všech aut prodaných v roce 2020 bude mít elektrický pohon. Cílem francouzsko-japonské skupiny je zisk pětinového podílu na trhu s elektrickými vozy.