Titulní obrázek


Návrat Renaultu Safrane?

Renault Samsung Motors zveřejnil první oficiální fotografie sériového provedení nové generace modelu SM7.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Sériová verze se oproti konceptu, představenému na dubnovém autosalonu v Soulu roku 2011, liší jen minimálně. Změny se odehrály na přídi, kde byla upravena maska chladiče. Na vrchu dostala mohutnou chromovanou linku, samotnou masku budou v sériové verzi tvořit tři lamely. Novinkou jsou také kulaté mlhové světlomety. Koncová trojúhelníková světla byla na studii spojena červeným pásem, ten v sériové verzi nahradila chromovaná linka. Lehce upraven je zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Nový tvar mají také kola. Celkově vůz působí luxusněji a usedleji než dubnová, spíše sportovní studie. Tvary vozu vznikly společným vývojem aliance Renault-Nissan a mají vyvolávat stejný dojem jako muž v dobře ušitém obleku. Samsung zatím neuvedl, jaké jsou rozměry SM7. Automobil však má být postaven na prodloužené platformě Renaultu Latitude, resp. Samsung SM5. Ten konstrukčně vychází ze staršího Renaultu Laguna, ze kterého pochází přední část platformy včetně celé přední nápravy (MacPherson), a velkých Nissanů, od kterých si půjčuje zadní víceprvkové zavěšení. O nabízených motorech se Samsung zatím nezmiňuje. Otázkou také zůstává, zda bude automobil prodáván v Evropě. Zahraniční média spekulují, že by se na evropských trzích mohl Samsung SM7 objevit pod označením Renault Safrane, aby v nabídce Renaultu stál výše než sedan Latitude. Model vyšší střední třídy s tímto označením se přestal vyrábět v roce 2000, kdy byl nahrazen neúspěšným Renaultem Vel Satis. Nebylo by to poprvé, kdy by se vozy Samsung dostaly do Evropy pod označením Renault. Renault Koleos je původem Samsung QM5, sedan Fluence je upraveným Samsungem SM3, Latitude se pak v Koreji prodává jako Samsung SM5. První generace Samsungu SM7 je na trhu od roku 2005. Vůz stojí na platformě Nissan J31, kterou využívá například Nissan Teana určený pro asijský trh. Jihokorejský sedan je dlouhý 4945 mm, široký 1790 mm, vysoký 1475 mm a má rozvor náprav 2775 mm. Paleta pohonných jednotek obsahuje zážehové motory Nissan 2,3/120 kW a 3,5/177 kW