Titulní obrázek


Model Renault Clio získal opět pět hvězdiček

Letošnímu testu NCAP se nevyhl ani Renault Clio čtvrté generace, ve kterým velmi úspěšně obstál. Hlavně v oblasti ochrany dospělých i dětských členů posádky. Vůz si výrazně polepšil v kategorii ochrany chodců. Získal pět hvězd.

Tentokrát šlo o Renault Clio 1.0 v základní výbavě s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1087 kg a volantem na levé straně. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, omezovač síly pásů na zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Baby Safe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus, avšak s orientací ve směru jízdy. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Malý Renault poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích. Při testu bočního nárazu získalo Clio maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu nárazu na sloup bylo zaznamenáno stlačení žeber, což indikuje slabou ochranu hrudníku. V testech dynamického nárazu získalo Clio za ochranu dětí maximum bodů. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu. Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu. Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou ochranu. Kapota poskytuje špatnou nebo mezní ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého i dítěte.