Titulní obrázek


2012: Facelift Renault Koleos

První SUV značky Renault se v Evropě dočkalo jen vlažného přijetí – vždyť za rok 2010 si jej odvezlo jen 14 tisíc zákazníků. Mezi osobními Renaulty to znamená pozici nejméně žádaného modelu. A ikdyž letos automobilka i bez faceliftu vykazuje 65% růst prodejů, rozhodl se Renault s tímto neutěšeným stavem něco podniknout. Proto je Koleos překvapivě prvním modelem, který dostane nový design přídě, společný všem budoucím Renaultům.

Původně přitom měla podle oficiálních prohlášení tato výsada připadnout až příští rok nové generaci Clia. Na přídi společného produktu automobilek Renault a Samsung se proto zabydlí elegantnější přední světlomety. Prostor mezi nimi vyplňuje jednoduchá šestiúhelníková maska chladiče s třemi širokými lamelami.

Novinkou na bocích jsou diodové směrovky ve zpětných zrcátkách. Záď je dle názoru Renaultu i po třech letech dostatečně chic a moderní, aby mohla pokračovat bez stylistických retuší. Trojici motorů tvoří dosud používané agregáty: turbodiesely 2,0 dCi z konstrukční řady M9R (110 a 129 kW) a benzinový čtyřválec 2,5 l typu TR25 (126 kW). V souvislosti s francouzským trhem Renault zmiňuje snížení emisí CO2 do daňově příznivějších pásem. To znamená i snížení kombinované spotřeby, přesné údaje však zatím nejsou k dispozici.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Plných 70 % Koloesů se prodá mimo Evropu, v regionech jako Čína nebo Latinská Amerika. Zda se změní podoba Koleosu i na tamních trzích, zatím není zřejmé. V Koreji bude sesterský Samsung QM5 zatím pokračovat se sterým designem světel.