Titulní obrázek


Nový, starý Renault Master

Renault Master je na evropském trhu již od roku 2010. Jeho předchůdce se vyráběl od roku 1998. Novinka se liší jen v pozici nabídky své značky a ve jméně.

Model má novou karoserii, design, čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T). Zájemci si mohou vybrat motor s větším nebo s menším výkonem, a to: 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k). Renault Master se ale neustále zdokonaluje. Je ještě úspornější. Inženýři se zaměřili na modifikace chladícího systému a to především na cirkulaci chladící kapaliny, dále upravili olejové čerpadlo a použili nové mazivo na převodovce. Tímto způsobem se snažili hlavně o snížení spotřeby.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Nové jsou dokonce i pneumatiky, které mají nižší valivý odpor. A o kolik zatím spotřeba klesla? V průměru by to mělo být o 0,6 litru. Verze L1H1 s motorem o výkonu 92 kW (125 k) má mít kombinovaný cyklus 7,5 l nafty/100 km. Master s pohonem předních kol má od nynějšího roku nové vzduchové odpružení předních kol, to má udržovat konstantní jízdní výšku, zároveň si řidič může nastavit přímo z kabiny světlou výšku vozu od +70 do -60 mm.

Mezi další novinky se řadí tažné zařízení s kapacitou 3,5 tuny. Paleta láků je nová - perleťově černá. Interiér si také polepšil, je tu nové autorádio R-Plug&Radio s rozhraním Bluetooth a USB konektorem. K vidění bude také nová dokovací stanice pro smartphone. Master má v současné době 15% podíl na evropském trhu ve své kategorii velkých dodávek a téměř 27% podíl ve stejné kategorii ve Francii.