Titulní obrázek


Automobilka Renault bude model Clio vyrábět ve Francii a Turecku

70 % produkce generace modelu Renault Clio se bude vyrábět v továrně v turecké Burse, zde se také vyrábí kombi Clio Grandtour, sedan Fluence a levné verze hatchbacku Mégane. Závod Flins ve Francii bude mít na starost 30 % produkce tohoto modelu.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Jejich obavy ale mají reálný základ. V únoru totiž výkonný ředitel Renaultu Carlos Tavares prohlásil, že Clio vyrobené ve Francii stojí automobilku 1300 euro víc, než to z Turecka. Dokonce hrozilo, že by se ve Flins už vyráběly jen dotované elektromobily Zoe. Teď ale naopak oficiální představitelé mlží, protože stahování výroby klíčového modelu z drahé Francie je politicky citlivé téma. Ali Kassai, v Renaultu zodpovědný za program malých modelů sdělil, že Bursa bude vyrábět hlavně pro Rusko, východní Evropu a státy ve Středomoří. Připustil i export do západoevropských zemí, které by ale měly dostávat auta primárně z francouzské továrny.

Celková roční produkce by měla podle plánů dosáhnout 350 a 400 tisíc kusů. To představuje na čtyřmilionovém evropském trhu s malými auty podíl necelých 10 %. Renault vidí své možnosti realisticky a na zopakování rekordních 650 tisíc kusů z roku 2006 si teď nevěří. Zároveň spoří na všech frontách – kromě zlevnění výroby šetří i na vývoji, příprava nového Clia byla o polovinu levnější než u předchozí generace. Mimochodem, výroba jednoho modelu na více místech najednou není pro francouzské automobilky nic neobvyklého.